[최초 영어일기]

Eventually, I'm win to covid-19. Yesterday, My condition is very good, but have a litte coagh, but I'm ok.

So, My wife said "Should you test covid-19 using self-testing kit?"

I'm thinking about this test is little fast? But I'm tried it, because she wants.

So, I'm tried test and find positive results. I'm finded 1 line this kit.

I want that my wife and baby recovery condition too and going travel far away someday.

 

[최초 영작 - 구글번역]

결국 나는 코로나19에 이겼다. 어제 컨디션이 아주 좋은데 약간 콧물이 나긴 했지만 괜찮아요. 그래서 아내가 "자가진단키트로 코로나19를 검사해야 하나?"라고 물었습니다. 나는이 시험에 대해 생각하고 있습니다. 조금 빠르지 않습니까? 하지만 그녀가 원하기 때문에 시도했습니다. 그래서 나는 테스트를 시도하고 긍정적인 결과를 찾습니다. 이 키트를 1줄 찾았습니다. 아내와 아기도 회복되어 언젠가는 멀리 여행을 갔으면 합니다.

 

[구글번역 - 한글순화]

결국 나는 코로나19에 이겼다. 어제 약간 콧물이 나긴 했지만  컨디션이 아주 좋았습니다. 그래서 아내가 "자가진단키트로 코로나19를 검사해보면 어떻겠어?"라고 물었습니다. 나는 이 검사를 하기에는 조금 빠르지 않나 생각했습니다. 하지만 그녀가 원하기 때문에 시도를 하였습니다. 그래서 나는 테스트를 시도하였고 긍정적인 결과를 찾습니다. 키트에서 1줄이 나왔습니다. 아내와 아기도 함께 회복되어 조만간 멀리 여행을 갔으면 합니다.

 

[구글번역 - 한글순화 => 영어번역]

In the end, I defeated COVID-19. I had a runny nose yesterday, but I was in very good shape. So, my wife asked, "How about testing for COVID-19 with a self-diagnosis kit?" I thought it might be a little too early to do this test. But I tried it because she wanted to. So I tried the test and find positive results. 1 line came out of the kit. I hope that my wife and baby will also recover and go on a long trip soon.

 

인디엔드

Posted by 유영훈
,